ПОШУК РОБОТИ ЧЕРЕЗ ІНТЕРНЕТ

Оскільки ви читаєте цю статтю на нашому сайті, ви вже використовуєте Інтернет в якості ефективного інструменту для пошуку роботи. Але не тільки шукачі гідно оцінили "павутину". На сьогоднішній день все більше і більше роботодавців віддають перевагу віртуальному способу пошуку фахівців - швидкому і часто безкоштовному. Крім того, що ви самі можете залишити своє резюме на сайті компанії, що вас цікавить, на сайті кадрового агентства або сайті по працевлаштуванню (тут все приблизно так само як і при розміщенні міні-резюме в друкованих виданнях, див. нижче), всесвітня павутина запропонує вам величезне кількість вакансій. Щоб тримати руку на пульсі ринку праці, можна скористатися будь-якою пошуковою системою. Клацніть на пункт меню "Робота", і перед вами - солідний список сайтів, на яких розміщені вакансії. Ось деякі адреси універсальних сторінок з широким діапазоном вакансій:

  • www.work.ua
  • www.rabota.ua
  • www.trud.ua
  • www.jobs.ua

Ви обираєте розділ що зацікавив Вас (наприклад, "Фінанси") і по запропонованій формі заповнюєте вимоги до вакансії - оплата, режим роботи, місцезнаходження і т.д. Можна побачити вакансії за будь-який часовий відрізок - і "гарячі", і ті що "пролежали" якийсь час в "павутині". Це дуже зручно, тому що пошук здійснюється в онлайновому режимі. Іноді ви можете надіслати своє резюме безпосередньому роботодавцю, просто клацнувши мишкою на цікаву для вас вакансію. Так само можна розмістити своє резюме у відповідному розділі і зробити його доступним для перегляду потенційним роботодавцям. В цілому, Інтернет стає найбільш популярним способом пошуку роботи.


РОБОТА В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ВИДАННЯХ

Сьогодні існує кілька видань, які допомагають людям знайти роботу. Найбільші та ефективні з них - “Aviso”, “Купецъ”, “20 хвилин”, “Інтерес” та інші. Діапазон пропозицій, що публікуються в пресі, дуже широкий - як у сенсі роду діяльності, так і в плані оплати праці. Кожна газета або журнал з працевлаштування зазвичай має зручний рубрикатор, що дозволяє вибрати цікаву для вас сферу діяльності. Коли ви уважно прочитаєте пропозиції і виберете те, що вас влаштовує, вам залишиться тільки зателефонувати за вказаними телефонами і вислати резюме факсом або електронною поштою. ви зацікавите роботодавця або кадрового співробітника, вам обов'язково зателефонують.


ПУБЛІКАЦІЯ МІНІ-РЕЗЮМЕ В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ВИДАННЯХ

Якщо гора не йде до Магомета, Магомет повинен проявити ініціативу. Мова йде про публікацію свого міні-резюме в газеті. Щоб про вас дізналися ті, хто треба, вам потрібно буде під'їхати в пункт прийому оголошень, заплатити невелику суму і заповнити бланк міні-резюме. Краще заплатити відразу за кілька оголошень, щоб потік пропозицій про роботу не вичерпався після однієї публікації.

Міні-резюме - досить корисна річ. По-перше, відреагувавши на публікацію, роботодавці обирають саме вас, що вже приємно. По-друге, саме написання короткого резюме допомагає сформулювати і сконцентрувати найбільш ємну інформацію про себе, коханого. І по-третє, ви зможете самі відстежити конкуренцію у вашій сфері діяльності, проаналізувавши пропозиції інших кандидатів.


ПРЯМЕ ЗВЕРНЕННЯ ДО РОБОТОДАВЦЯ

Якщо ви чітко уявляєте собі, чим хочете займатися, то цей спосіб теж може стати досить ефективним. У цьому випадку ми рекомендуємо вам роздобути координати компаній, що займаються діяльністю в цікавій для вас сфері. Попередньо зателефонувавши, і переконавшись, що компанія дійсно розширюється або зацікавлена в припливі свіжих кадрів, можете сміливо посилати резюме. Воно не залишиться без уваги, якщо ви з'ясуєте прізвище керівника відділу персоналу, і адресуєте своє послання саме йому. Адресність - досить інтелігентний хід.

Також потенційного роботодавця можна зустріти на численних виставках, конференціях, презентаціях. Особиста, ні до чого не зобов'язуєча розмову і вчасно вручена візитка можуть буквально творити чудеса.


КАДРОВІ АГЕНСТВА

Чи варто платити за своє працевлаштування? Чи є доцільним звертатися в агентства з платного працевлаштування? В час кризи і масових скорочень подібні питання турбують не одного працівника, що займається пошуком роботи. Проте найчастіше працівники, щошукують роботу, мають дуже хибне, а іноді й просто помилкове уявлення про те, як працюють агентства.

Почнемо з того, що є три основних типи агентств:

  1. Агентства по підбору персоналу (або кадрові). Послуги такого агентства - платні для роботодавців і безкоштовні для шукачів роботи. Клієнтами для такого агентства є компанії-замовники, які пред'являють найвищі вимоги до кандидатів і готові платити досить значні суми за пошук потрібних, висококваліфікованих фахівців. Серед тих, хто шукає нову роботу, лише 3-5% мають реальні шанси її знайти через агентства з підбору персоналу (кадрові). Для решти звернення в подібні агентства залишаються часто безрезультатними. Зобов'язань по працевлаштуванню шукачів таке агентство на себе не бере. З Вами будуть працювати тільки в тому випадку, якщо Ваша кандидатура відповідає одній з вакансій. За таким принципом працює декілька агентств, але далеко не всі роботодавці готові платити гроші за послуги з підбору персоналу.
  2. Агентства з працевлаштування. Це агентства, в якому Ви повинні заплатити певну суму до працевлаштування і, як правило, більшу - після, від суми першого заробітку. Компаніям-роботодавцям тут пропонуються безкоштовні послуги з підбору персоналу. Основний плюс - агентства з працевлаштування, принаймні, серйозні фірми, - працюють з кожним конкретним здобувачем індивідуально аж до того моменту, як його приймуть на роботу. Консультанти агентства підбирають потрібну роботу, ведуть розсилку резюме, переговори з роботодавцем, готують до співбесіди клієнта, який і платить їм за ці послуги. Коло людей, яким можуть допомогти агентства по платному працевлаштуванню, трохи ширше. По-перше, це особи, які дуже активно шукають роботу одночасно декількома способами. По-друге, це особи, у яких немає можливості витрачати час і сили на самостійний пошук роботи. Сюди ж можна віднести тих, хто погано уявляє, як правильно шукати роботу. І найголовніше. Агентства з працевлаштування можуть запропонувати вакансії не тільки кваліфікованим фахівцям (як кадрові), а й працівникам менш досвідченим і менш конкурентоспроможними на ринку праці.
  3. Агенства змішаного типу. Це агенства які працюють за замовленням, як роботодавців так і від самих працівників. В умовах кризи і масового безробіття дедалі менше роботодавців мають змогу і бажання платити агенству вартість його послуг(всю вартість чи її частину) тому цей обов'язок частково чи повністю лягає на плечі працівників. Проте залишаються такі підприємства, які ще з часів передкризового буму звикли до схеми оплати послуг агенства самостійно. Зазвичай такі роботодавці довіряють лише одному певному агенству і працюють з ними по партнерській угоді. Переваги такого агенства в тому, що вони використовують всі позитивні моменти діяльності двох попередніх і у Вас є можливість влаштуватися на роботу за допомоги агенства і при цьому не зазнати значних матеріальних витрат.

Платити чи не платити? Чи варто платити за своє працевлаштування? А якщо варто, то кому? Платному агентству для того, щоб заробити гроші, потрібно Вас працевлаштувати. Вас пропонують роботодавцеві. Вас консультують, Вам допомагають пройти співбесіду і, що найголовніше, під Вас шукають вакансії. Але при цьому слід зробити застереження, що все це стосується агентств, що ефективно працюють на ринку. Солідне агентство зробить все, щоб знайти Вам роботу, і тут шансів у більшості шукачів набагато більше. У будь-якому разі пам'ятайте: агентство не всесильне і не може гарантувати Вам працевлаштування. Воно лише розширює ваш вибір і збільшує шанси знайти роботу найбільш відповідає Вашим побажанням. Агентство не змусить роботодавця взяти непотрібного співробітника й саме не створює робочі місця. Не вірте рекламі «працевлаштування на 100% та ще й за малі гроші». Якщо Ви направляєте своє резюме в агентство з підбору персоналу (кадрове), то договір з Вами не укладається. Отже, Ви повинні пам'ятати, таке агентство не зобов'язане шукати для Вас роботу і навіть може не відповідати на Ваше звернення. Тому якщо Ви вирішили спробувати знайти роботу через агентство з працевлаштування, керуйтеся при виборі агентства такими основними критеріями:

  1. Краще мати справу не з новачками, а з агентствами, що існують не менше двох років. Якщо вони до цих пір існують, значить, вони реально допомагають людям з працевлаштуванням.
  2. Вимоги та умови вакансій повинні бути реальними і конкретними.
  3. Вакансії повинні відображати реальний рівень зарплат в регіоні. Який роботодавець без особливих причин буде платити більше за інших?
  4. Якщо Ви не отримаєте ясної і чіткої відповіді, коли, за що і скільки Ви будете платити, це - підстава для роздумів.
  5. Якщо Ви приїхали в агентство, нехай Вас не бентежить скромність обстановки - агентства з працевлаштування ніколи не жили заможно. Зверніть увагу на кількість співробітників агентства: для ефективної роботи їх має бути не менше трьох; - кількість телефонних ліній і персональних комп'ютерів - за кількістю співробітників; - слід звернути увагу на те, чим займаються співробітники; працевлаштування - справа трудомістка, і якщо агентство працює, то у співробітників немає часу на сторонні заняття.
  6. Наведіть, якщо це можливо, довідки про агентство, розпитайте знайомих, запитайте відгуки в Інтернеті, в ефективного кадрового агенства обов'язково повинен бути свій сайт.

Сподіваємося, що наведені відомості про роботу агентств допоможуть Вам краще зорієнтуватися на ринку праці, заощадити час і гроші і, найголовніше, прийти до успіху - отримати бажану і добре оплачувану роботу.